BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 3 juli 2009

Fredag kväll

Har tydligen semester. Rent formellt från måndag. Hmm.
Åkte med Oxen till Kista på kvällen för lite shopping. Och god glass och god mat. Bara vi två. Mys mys.
Imorgon ska jag ha sovmorgon. Då ska jag ligga kvar länge i sängen.
Eller så skuttar jag upp tidigt, bara för att jag inte måste.
Nu ska jag i ärlighetens namn erkänna att jag inte varit särskilt kvick upp på morgonen de senaste två veckorna. Kan vara värmen.

I går träffade jag tre av mina äldsta vänner (de är inte äldst, vänskapen är). Fantastiska människor på många vis.
Fick hjälp med mina funderingar kring giftermål. Det är nämligen så att på relativt kort tid har 4 par/ åtta personer i min och makens bekantskapskrets gift sig i hemlighet. Skulle vilja påstå att åtminstone 6 av dessa är nära vänner snarare än bekanta.
För mig är detta med att gifta sig en av de stora, stora sakerna i livet. Såsom t.ex. barnafödande, studenten, dop etc.
Och jag ska erkänna att jag tagit det personligt att andra inte vill delge mig kunskapen om vad som händer i deras liv. Om det bara gällt ett eller två par. Men fyra.
Alla får väl göra som de vill. Vill man ha ett litet, diskret bröllop så är det helt okej för mig. Ja, jag gillar att gå på fest och bröllop är ett både högtidligt och roligt firande. Men jag har inga problem alls med att alla inte vill ha sådana bröllop som jag själv ville ha.
Att en del gifter sig av enbart juridiska orsaker är jag helt på det klara med. Såklart är det vettigt om man t.ex. äger en bostad och har gemensamma barn.
Det jag har problem med är hemlisar. Nu är det så att de två senaste bröllopen har fortfarande inte delgetts oss, vi har fått veta på omvägar.
Nu ska jag påpeka att det inte rör mina närmaste vänner i de fallen, det är make som "står närmast". Så jag ska väl helt enkelt inte bry mig. Man det gör jag.

3 reaktioner:

Ewa sa...

Oj! Känner mig träffad ;-)

Ewa sa...

Förresten, ha en jätte härlig semester tills vi ses! Ska bli kul när ni komemr förbi! Kram/Ewa

Kia sa...

Men E, ni berättade ju. Det gör skillnad