BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 14 juli 2009

Livets goda


Har alltid älskat glass. Som tonåring kunde jag med lätthet slänga i mig en bytta Big Pack (tresmak; jordgubbe, päron och vanilj)!! Två liter glass....

Så att komma till Glassbåten i Åhus är en dröm för mig. Det finns inte alltför många smaker att välja bland och glassen är inte lika god som i Italien men storleken! Storleken!

Första gången jag var på Glassbåten fanns en pågående tävling, "Ät tio kulor eller mer....." Inga problems, tänkte jag. Tio kulor är inte så mycket om man är glassnörd. Som tur var deltog jag inte i någon tävling. På Glassbåten i Åhus är nämligen en kula i praktiken lika med tre kulor. Crazy! På fotot ser man min glass jag köpte förra vecka. Den består av "tre" kulor, ungefär 6-7 dl glass. Lovely.

0 reaktioner: