BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 4 juli 2009

Lite mer

Vill fortsätta lite mer om detta med hemliga äktenskap.
Förtydligande:
Mitt problem är inte att folk gifter sig i smyg. Det som är problematiskt är min reaktion på det.
Så är det.
Det är ju jag som inte fattar varför man vill gifta sig utan att berätta. Det verkar vara en hel del andra som förstår det (eftersom de gör det själva).
Kom på att jag känner ytterligare ett par som gjort "det" i hemlighet. Så det är alltså tio personer jag känner som knutit hymens band in-officiellt.
Så nu hoppas jag att alla förstår att jag inte är ute efter att slänga skrutt på andra, utan snarare lufta min frustration över mig själv.
Dessutom vill jag poängtera att jag tycker det är underbart att människor gifter sig (eller flyttar ihop, eller får välkomna barn) för jag är en romantiker och tror att världen mår bra av kärlek.

4 reaktioner:

Pangbruden sa...

Jag kan förstå det där med att gifta sig lite hemligt, en av anledningarna tror jag stavas alla kostnader med ett bröllop. Om man har ett offentligt bröllop ställs man inför faktum att man måste bjuda, vilka ska man ha med vilka ska inte med..dvs man riskerar att såra någon..kostnaderna för mat och fest skenar lätt i väg. Bröllop idag kan ligga på över 100 000 kr!! Jag skulle hellre gifta mig diskret och lägga dom pengarna på en fantastisk bröllopsresa i stället...:-) I synnerhet om man är lite äldre och kanske redan har barn och lever ihop sen länge

Kia sa...

Javisst är det så! Det kan bli hur dyrt som helst, där finns ingen högre gräns. Men jag tycker att det är helt okej med ett pyttelitet bröllop. Jag behöver absolut inte vara bjuden. Men jag vill vara en del av vännernas liv. (Nu låter jag hemsk desperat, jag märker det. Det allra viktigaste är att man har någon slags kontakt med sina vänner, inta huruvida de gifter sig eller inte)

Kia sa...

Javisst är det så! Det kan bli hur dyrt som helst, där finns ingen högre gräns. Men jag tycker att det är helt okej med ett pyttelitet bröllop. Jag behöver absolut inte vara bjuden. Men jag vill vara en del av vännernas liv. (Nu låter jag hemsk desperat, jag märker det. Det allra viktigaste är att man har någon slags kontakt med sina vänner, inta huruvida de gifter sig eller inte)

Pangbruden sa...

Det viktiga är att man har vänner:-) Men jag tror man reagerar och känner som du om man verkligen tycker om sina vänner. Min bästa vän gifte sig i hemlighet.. i Danmark för 18 år sen.. Lite snuvad kände man sig allt och det var inget roligt att köpa present i efterskott..för ingenting liksom ..men idag bryr jag mig mindre..med ålderns rätt kanske:-)