BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 2 september 2009

Allergier

Stenbocken ringde mig mitt på dagen och var rädd.
Hon hade ätit wok till lunch (på en helt vanlig lunchrestaurang eftersom det är en liten skola hon går på får vi betala 20:-/lunch på någon av områdets restauranger) och tagit två tuggor när det svullnade i munnen/ halsen.
Troligen jordnötter i den woken.
Som tur var tog det inte lång tid för mig, och stackars Nanny som åkte med mig, att hämta upp henne och köra till akuten.
Som tur var kunde Nanny köra vidare med min bil till kontoret och ta med min laptop. Tack snälla Nanny!
Stenis kunde andas hela tiden men jag minns nog för ett antal år sedan när vi åkte med en astmatisk Stenis med Mycoplasma till närakuten som inte kunde få andningen normal till Astrid Lindgren där hon fick prio ett omedelbums eftersom hon hade så svårt att få luft. Idag trodde jag att det kunde vara en fråga om tid. Svullnad som kommer så fort i munnen och halsen kan ju täppa till farligt mycket.
"Om hon slutar andas får du ropa", sa den snorkiga kvinnan i kassan . Man skulle nämligen ta en kölapp och vänta-vänta-vänta på sin tur. Stenis sa efteråt att jag då fick Mitt Ansikte.
När jag har Mitt Ansikte ser det ut som jag tycker att alla människor runt mig är idioter. Jag undrar hur ofta jag har det och hur det ser ut.
En snäll mamma gav oss sin nummerlapp, hon tyckte det såg ut som Stenis behövde vård snabbt.
Nåväl. Syresättningen i blodet var god, så det var ingen extrem fara.
Vi fick träffa läkare som gav medicin, kortison och antihistamin.
Vara kvar en och en halv timma för övervakning. Make hann komma dit.
Det blev lite bättre och vi for hem.
Jag är så glad och tacksam över hur allt avlöpte. Hur allt fungerade. Att alla människor runt om hjälpte till. Att till och med trafiken valde att inte vara för tjock med köer och så.
Tack.

Tack vem/vad det nu är som fixat till att jag har världens två finaste och bästa tjejer.
Tack

4 reaktioner:

Fanny sa...

Så himla skönt att det gick bra för Stenis!
Jag vart ganska orolig jag med.

Ses imorgon!
Kram!

Ewa sa...

Å vilken pärs, vad skönt att det gick bra!

mille sa...

Att andas genom ett sugrör måste var bland det hemskaste att uppleva. Ge henne en stor styrkekram från oss :)

Susanne sa...

Hej Kia!

Har ni ingen sån där Anapenspruta som man kan ha vid akuta tillfällen. Johan har en sån i skolan och en hemma. Det känns ju lite lugnare då, tycker jag. Vad skönt att det gick bra iallafall...
/Smyckesdesignern i Ursvik

Har du tittat in på min sida, det ligger massa nyheter på fusingfronten.