BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 28 april 2009

M

M

Mobil ska införskaffas till min älskade gullegoseallrabästasteochhäsligasteihelavärlden Stenbock. För drygt ett år sedan slarvade hon bort sin fina fina mobil och fick sota för det genom att ta över lillasyrrans halvtrasiga mobbe (Oxen , som skött sig och inte slarvat bort något, fick en sprillans ny. Mammis stod för kalaset......). Och inte minsta lilla gnäll eller klagan från en Stenbock! Starkt jobbat!
Nu är det dags att förnya abonnemanget Mina tjejer måste ha abonnemang!! Tänk om det verkligen krisar och de inte har pengar kvar på kontantkortet! No, no, det får inte hända. Och då menar jag major crisis, typ "sista bussen har gått och det står en läbbig gubbe och flåsar" eller "jag har gått vilse, snälla hjälp, hjälp".
Eller bara "Mamma jag känner mig så ensam"
För mina barn finns jag alltid. Alltid.
Man kan inte prata med en mamma om precis allting. Om det som är viktigast och det som är oviktigast ska man kunna prata.

Nu har jag i alla fall (i vanlig ordning när något ska köpas eller fixas) rekat riktigt ordentligt så hon ska få bästa telefonen hon kan och bästa abonnenmanget.

3 reaktioner:

Pangbruden sa...

Har man fixat det så bra under ett år jag då förtjänar man en ny fin mobil.. (Men så är hon ju en ypperlig Stenbock också och vi kan härda ut länge vi:-)Mina teens har kontantkort.. men jag kansek ska ta och tänka om lite. Dom börjar bli stora och vill hänga på stan mer än förr..

Fin dag till dig!

mille sa...

Vad blev det för abonnemang då? Sonen vill byta till Tele2 som ALLA andra har??
Jag funderar och funderar....

Kia sa...

Mille, det bidde en kombo på 3. Jag gillar 3 men har lärt mig att man måste fråga, fråga, fråga om allt - minst tre gånger. De heter inte tre för intet, antar jag.
Men det är klart, senaste tiden har jag har problem med både mobilt bredband och min usla mobiltelefon..... så riktigt nöjd är jag icke. Har dock varit med om ännu värre/sämre operatörer.