BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 3 februari 2009

Hemleverans

Nu har jag gjort det jag tänkt på i flera månader; beställt hemleverans av middagsmat. Varannan vecka kommer det mat till fem middagar.
Det känns mycket bra. Om det inte funkar är det bara att säga upp prenumerationen. Om det funkar kan det vara ett steg närmare himmelriket.
Jag är urusel på att hitta på mat. Ännu sämre på att handla varorna. Hyfsad på att laga till det. Det största kruxet är att jag inte tycker om att laga mat......
Skulle vilja tycka om det. Det vore oerhört praktiskt för man behöver ju äta. Varje dag. Flera gånger om dagen.
Jag tycker mycket om att äta mat. Inga problem där, inte! Älskar mat. Olika sorter. Från olika kulturer.
Och jag älskar att titta på mat. Till exempel olika matbloggar. Min favoritmatblogg. Jättegott.

En gång i veckan tänker jag starkt och intensivt på att börja tycka om att laga mat. Vill det så gärna.
Men jag verkar inte kunna övertyga mig.................

0 reaktioner: