BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 16 augusti 2009

Amensatte

Jaha, då man har lyckats med konststycket att installera nya modemet med router så det äntligen blir trådlöst här hemma. Det krävs att make åker bort för att sådant ska bli gjort. Och det krävs att Mrs sitter i sjuttioelva timmar i telefon med diverse kundtjänst för att det över huvud taget ska bli något beställt och levererat.
Nu Com Hem, upp till bevis! Telia kan varken leverara digital-tv eller hyfsat snabbt bredband till oss. Man kunde tro att vi bor på vischan - så är icke fallet. Vi bor mitt i smeten (Solna) precis där E4 och E18 möts och har nära till allt. Nära till allt, ja. Så nära att Telia inte tycker att vi ska kunna surfa och se på tv som de flesta andra svenskar kan.
Märkligt att Com Hem fixar att leverera det vi vill ha!! Telia tar dessutom mycket mer betalt för sämre hastighet och kvalité.
Imorgon ska jag fixa bredbandstelefon också. Men vi vill ha kvar samma nummer så ett tag kör vi dubbelt, två telefonnummer och då behöver två olika huvudtelefoner (nu har vi en huvudenhet och fler trådlösa, så alla är på samma telefonnummer). Gissa vilket jag kommer ringa mest med?? Com Hems, såklart. Det är så ruskigt mycket billigare än Telias!
Så, för enkelhetens skull, vi får mer för mindre pengar. Både vad det gäller tv, telefon och internet.
Varför har jag inte tagit hand om detta tidigare?
Jo, make har alltid haft en förkärlek för Telia. Fattar inte varför. Verkligen inte.

2 reaktioner:

Fanny sa...

nä det fattar inte jag heller. Nere på nkontoret funkar faktiskt tre myyyyyyyyyyyyyyyyyyyycke bättre.. hej svejs!!

Kia sa...

Jamenjaviiiiiist! Och ibland, emellanåt, dåochdå vet jag vad jag talar om.
Tänker prata med chefen om trådlöst på arbeit. So much more work is gonna be done.