BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 6 augusti 2009

Och vad hittar vi här?


Oxen och jag befinner oss "i Roslagens famn, på en blommande ö" för att barnvakta Lussekatten. Jag ska sova i mina föräldrars sovrum (vilket jag inte gjort så länge jag själv varit mamma) och där finns bl.a. två stolar vilka främst används för att hänga dagens outft på när det är dags att sussa. Så jag har inte riktigt sett dem tomma.
Förrän ikväll. Nu är inte föräldrarna här = inga kläder på stolar.



Å, vad kul! Ett spår av en tonåring with major frustrations. Skulle tippa att jag var 13 år när karvandet förstörde stackars stolen. Har inget som helst minne av att ha gjort detta bestialiska. Men jag minns mycket väl hur jag försökte få fram en någorlunda cool signatur. En speciell. En som inte liknade någon annans namn. Tur att inte graffiti fanns i mitt medvetande då!


Tycker att jag lyckades bra! När jag skrev med penna på papper blev det mycket snyggare än när jag karvade i träet på en stol.


Stolen påminner mycket om "Åland", vilken är en av mina favoristolar. Ja, jag är en nörd - älskar stolar. Och så gillar jag design en smula.


Jo, den svarta pluppen i högra hörnet är min stortånagel. Sommarens färg på tånaglar blev mörkt-mörkt-mörktblå. Så som de stora,fina skalbaggarna man tror är svarta men när man tittar ordentligt så ser man att de är blå. Ja, jag är en nörd - älskar färger. Mer om det vid ett annat tillfälle (då kanske jag berättar om när jag som 18 eller 19-åring räknade mina ögonskuggor och fann att jag hade ca. 250 olika färger. Sådärja, nördigheten är för evigt bekräftad!).


1 reaktioner:

Fanny sa...

Nu för tiden tycker jag mest du har svarta ögonskuggor ;)
Som skyddar mot solen..hahaha