BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 16 augusti 2009

Var ska jag vara?

Nu går mitt årskort på Friskis&Svettis ut.
Jag har varit mycket dålig på att träna det senaste året. Inte för att jag inte velat utan på grund av massor av förkylningar och febrar mm.
Eller är det kanske så att F&S inte har någon träningslokal i närheten av mig?

Nu står jag i valet och kvalet. Antingen fortsätter jag hos F&S eller så testar jag ett ställe där det finns simhall och gym, spinning och gruppträning. Det stället jag tänker på ligger fem minuters cykelväg från mig (eller, om man så vill, fem minuters bilväg) och kan lätt besökas på väg till elleer från kontoret. Det är en smula dyrare än F&S men att ha tillgång till simhall är bra. Ett problem i det hela är att just denna träningsanläggning aldrig visat mig någon positiv sida. Sunkiga och alldeles för få duschar, myror i simhallen, hål i taket där gruppträningen höll hus (vilket resulterade i hinkar på golvet, livsfarligt när man är på ett galet box- eller cirkelträningspass och jobbar så hårt att man knappt kan se).
Jag trivs ju så bra på friskis! Trevlig personal, som inte ens är personal - de är ju funktionärer. Härliga lokaler. Roliga,omväxlande pass. Eftersom alla ledare gör sina egna pass blir det variation i både rörelser och musik (till skillnad från de flesta andra gruppträningsställen som köper färdiga klasser = trist) Varför finns det inget precis bredvid mig? Kan ingen öppna F&S i Solna. Snälla? Eller är jag så illa tvungen att göra det själv?!

4 reaktioner:

Fanny sa...

Lainen!
Ja,öppna ett i Solna!
Men sålänge så tränar du på dom andra anläggningarna som Friskis har.:)
I will push you to go.
farewell

Ewa sa...

Ja, öppna ett i Solna! Då kanske även jag kan pallra mig iväg...

mille sa...

Men det är väl inte så långt till KS, och tjusigare lokaler får man leta efter?
Simhallen m dammråttor och myror mår man inte bra av att vara i, tro mig.
Balance är nära och bra, men har ingen simhall dock :(
Lycka till!!

Kia sa...

Kanske ska hålla mig borta från allehanda smådjur...
Nanny, du får säga till mig med din allra skarpaste röst!