BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 17 augusti 2009

Helt onödigt

Körde från Södermalm till Solna. Glad i hågen eftersom Söderledstunneln öppnat från Medis igen.
Strax innan Klarastrandsleden trycker en svart merca upp sig i min rumpa. Tycker väl jag kör för långsamt (55 på en 50-sträcka). Eftersom jag inte ökar farten början föraren blinka med helljusen.
Vilket effekt får det när Kia sitter bakom ratten?
Jo, Kia sänker farten till laglydiga prick 50! Såklart. Det är viktigt att hålla fartbestämmelserna.
Stackarn i bilen bakom ser ut som han håller på att få en hjärtinfarkt. Han var väl i femtioårs åldern och hade en (miss-)klädsam solbränna av det rödflottiga slaget. Nu är det ju inte så att jag vill framkalla besvär i någons hjärta men han verkade inte vara direkt rädd om sin bil som var centimeter från min...
Väl på Klarastrandsleden körde jag i 70, för så säger skylten.

Sådär, nu kan jag släppa den här tossiga, lilla mannen ur tankarna. Han får inte ta plats från allt bra som hänt.
Har träffat många härliga människor idag. Så det så!

1 reaktioner:

mille sa...

Tycker du var cool som behöll lugnet. En annan hade trampat på bromsen och säkert fått en whiplash skada på köpet.