BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 4 augusti 2009

Söndag 2 augusti 2009

Hela familjen åkte till Djurgårdsbron och åt lunch precis vid vattnet. Kanske inte världens godaste mat men suveränt att sitta vid det kluckande vattnet. Det var mycket, mycket fint väder så det var en strid ström av folk som tog sig över bron.


Vi hyrde kanoter och paddlade mot Djurgårdsbrunnskanalen (känns som särskrivning skulle varit på sin plats, visst?). Det blåste en hel del så all kraft gick åt till att parera vinden. Efter knappt en timme var vi klara, en vindstilla dag skulle jag lätt paddlat minst två.


Vi gick till Josefina och fikade. Det är så mysigt där, på kvällen torde det vara som bäst.


Sedan en liten promenad.


Make, Oxe och Stenis gick in på Acquaria men jag ville inte alls se grodor och hajar så jag gick till Liljevalchs istället. Där bodde denna nyinflyttade sötis:
Fyndade snygga vykort (rea, såklart) i butiken. Najjs!
Satt en stund i solen vid vattnet. Djurgårdsfärja efter Djurgårdsfärja kom i snabbt tempo fullastade med besökare till Gröna Lund. Det var även vår slutdestination för dagen. Hur skulle alla få plats?
Eftersom vi har Gröna kortet "måste" det inte vara ett lyckat Gröna Lund-besök. Jag menar, man får lov att gå hem tidigt om man inte tycker det är kul. Det finns liksom ingen entréavgift att "leka upp". När jag såg hur mycket folk det var när klockan var sju var jag nära att ge upp och börja tjata om att åka hem. Det gäller att ha is i magen och gilla läget. Och gilla köer.....
Ville ha en glass, såklart. Fick stå i en kö i tjugo minuter. Stackars tjej som jobbade där var såååå långsam. Hon gillade att prata, precis som jag, så jag fick veta att hon bara var rastavlösare. Det var inte hennes jobb egentligen, det där med att ösa upp glass.
Och så började konsterten med Lady Gaga. Jag har förstått att hon kan sjunga (nej, alla artister kan inte det!) men hon sjöng bättre än jag trodde. Och då tycker jag nästan att det är okej att hon sjunger i bara underkläderna. Hon bytte kläder ofta. Konstiga, roliga kläder.

0 reaktioner: