BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 5 juni 2009

Fredag

Alla älskar fortfarande fredagar!
Jag har så gott som bestämt mig för att uppsöka läkare om jag inte mår bättre på måndag. Nu går jag bara på vilja. Känner mig som en gnälltant men jag blir liksom inte friskare.
Just nu är humöret på topp. Denna fredagkväll är sååå välkommen.
Stenis o jag hittade två klänningar igår. Jag tänkte om så, att det är lika bra att försöka fixa klänning trots att jag mår s k i t. Det kommer knappast in fler klänningar i butikerna......
Så vi for till Stockholms City minsann. Bra idé, Kia! Finfin idé att att köra Sveavägen i studenttider (där var jag ironisk och om jag visste mer om smileys skulle jag peta in en fin där men jag har läst för mycket skrivet att 40-plussare som inte vet hur man ska använda sån´t så jag avstår. Stor eloge till er som törs och en ännu större till er som får det rätt!).
Nåväl, man blir ju mycket glad när man hör och ser alla studentflak,trots att trafiken står helt still. Stackarna fick stå ut med regnet. De har köpt fina studentkläder och måste ha typ vinterjackor över. Men de var sååå glada och sjöng och dansade, till och med de som inte hade tak på sitt flak.
På min tid åkte man inte på flak. Jag var glad som fick åka bil hem!

Stenbocken hittade först en klänning till avslutningsdagen. Så fin. Jag kommer att gråta som en tok när hon och resten av kören sjunger första sången. Pinsamma mamma.
Och så fann hon snabbt en klänning till niornas bal.
Det känns så märkligt när vi har så gott som samma smak. När hon alldeles själv väljer det jag tycker är allra, allra snyggast.
Och så hittade hon ett par skor. Jättesnygga. Höga klackar. Hi hi! På balen ska de dansa både vals och bugg. Hur 17 ska hon kunna bugga i de klackarna?? Lycka till! (Hon säger att hon inte vet vem hennes "kavaljer" för kvällen blir. Vet inte om jag tror på det. Det kan vara mamma-censur).
Imorrn är det nationaldag och det blir extraextraspecial på jobbet. Går till ett ställe för att kolla läget och förhoppningsvis är det då fullproppat med folk. Önskar att jag mådde bättre, då skulle jag göra en mycket bättre prestation på arbetet. Tack snälla Nanny för att du hjälpt till så mycket! Du är som gjord av guld.
Nu ska jag fläka ut mig i soffan. Eller åtminstone lägga mig ner i den.

1 reaktioner:

Pangbruden sa...

Då hoppas jag att du kryar på dig och det snarast..!