BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 14 mars 2009

Lördag

Frukost i lugn och ro.
Nu ska jag på jakt. Måste hitta en snygg, svart dubbeldimmer till köket. Va svårt det ska vara! Det faller på det lilla ordet "snygg". Men jag tänker inte ge upp! Basta!!

Sedan ska jag köpa några slags bakverk. Oxens kör har uppträdande/"happening" idag. Med fika. Alla ska ta med sig bullar eller sockerkaka. Vi har i nuläget 4 ugnar och 2 mikrougnar (i den ena kan man baka sockerkaka - sägs det). Det enda vi kan använda är vår gamla mikro som knappt duger till uppvärming av gårdagens rester.
Så det blir köpe-fika idag.

Och så hämta Oxe och skjutsa till kören.
Sedan fortsätter jakten på dimmer och nu även vägguttag (heter det så?). För inte tror jag att jag hittar något i de två första butikerna. Jag har redan letat i några butiker och bara hittat halvsnygga.

Måste dessutom åka till bibblan med 20 försenade böcker...... Jag tänker lite klämkäckt positivt att alla mina förseningsavgifter gynnar inköp av nya böcker till glädje för många låntagare. Ehh. Mest trist att jag glömmer lämna i tid. Är dock duktig på att förlänga lånetiden på nätet men det får man inte göra hur många gånger som helst.

0 reaktioner: