BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 19 mars 2009

Rörigt

Nu börjar jag tröttna på all röra runt mig.
Hemma är det ju rörigt pga köksrenoveringen. Hela vardagsrummet är såå bökigt....
Och igår var målaren där och skulle slipa helspacklade väggar i kök och hall = slipdamm ÖVERALLT!
Och eftersom vi har allt som normalt sett står i köksskåp och skafferi framme i vardagrummet innebär det att allt har slipdamm på sig.
Men det blir ett grymt kök. Med undantag av fläkten som hamnat en dec för långt åt höger pga ett dumt eluttag.

I övrigt kan jag nämna att jag är både gnällig och kinkig.
I måndags kom mattan som nu är lagd i en av våra lokaler. Jag ska spela muskelknutte och ger mig den på att bära in minst hälften. Mattan består av rutor på ungefär 50 kvadratcentimeter styck. Och jag tror att golvet är ungefär 200 kvm.
Fy, va det var tungt!
Extrema blåmärken på insidan av underarmen.
Och vilken ryggvärk det blev.
Och förkylningen blir aldrig bättre. Mår skrutt. Och har gjort det i sex dagar nu.

Men humöret har varit på topp hela tiden! Till idag. Nu har jag så gott som tröttnat.

På förmiddagen var jag på Kistamässan. För butiker egentligen. Hade inte mycket där att hämta, en del idéer kanske, så det var ett snabbt besök. Blev mest en massa promenerande till och från geggemoj-parkeringen som ligger så långt bort att man får åka gratis-buss (som går alldeles för sällan). Märkligt att det inte finns p-platser klara nu när själva mässhallen varit klar så länge.

Och så är jag osams med min Dymo-skrivare. Eller, jag betraktar den inte som min. Den vägrar att skriva ut. Dumma den.

Snart åker jag hem och kollar om målaren fått upp världens snyggaste tapet i köket. Och den näst snyggaste i hallen.
När köket är klart kommer jag att bosätta mig där. Alla är välkomna att hälsa på - några i taget. Jag tar emot alla gäster med glädje, troligen liggandes på det underbara ekgolvet.

Men då, vilken gnällfia jag är. Det går ju förstås över så fort smärtan i ryggen är över och jag inte nyser hela tiden osv.
Kram

1 reaktioner:

Ewa sa...

Hej! Är jättenyfiken på ert kök nu..

Kram/ewa