BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 15 mars 2009

Passerat bästföre-datum?

Blir tokig!
I torsdags vaknade jag med ont i halsen. Sedan var det kört. På apoteket köpte jag allt som fanns. "Ta en Alvedon om det gör mycket ont" sa snälla apotekaren (eller om det var en receptarie. Plötsligt blev det viktig, vilket titel människan hade, märkligt).
Och det gör ju mycket ont. I huvudet. I halsen. I öronen. I nacken.
Och kanske lite, lite i själen. Hjälper Alvedon då?
Det verkar inte hjälpa mot de andra värkarna, behöver nog starkare saker.

Eftersom jag tydligen bara mår sämre för varje dag som går så tänker jag i dag ta det lilla lugna. Så nu sitter jag på sängen och skriver. Har just satt på mig hörlurarna och ska leta upp mys-musik på Spotify.

Och så funderar jag;
Nu när jag fyllt fyrtio år, har kroppen gett upp hoppet om mig?
Varför blir jag sjuk hela tiden?
Har jag passerat mitt bästföre-datum?
Jag tycker förstås att jag är bättre nu än någonsin förut.

, jag har nog ätit alldeles för lite schåcklaaa på sistone.

1 reaktioner:

Ewa sa...

Det måste bero på bristen av choklad..