BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 27 maj 2009

Bitterljuvt

Idag hade Stenbocken och alla andra i nian konsert.
I hennes skola finns två nior. Alla har fått bilda rock/pop-band och idag skulle alla bi skolan få höra vad de repat. Alla körde en låt var. Stenis band började.
Inte är jag speciellt objektiv och neutral när jag som i förbigående nämner
MIN ÄLDSTA DOTTER ÄR SNYGGAST OCH BÄST AV ALLA 15-ÅRINGAR SOM NÅGONSIN FUNNITS.
Jamenjomen så ska mammor tycka!

Och det roliga är att jag kände mig lika stolt över alla andra i hennes klass. Hon har haft förmånen att gå hela grundskolan i samma, fina klass.
Eleverna har varit bra mot varandra. Vi föräldrar gillar varandra.
Frågan är om det inte är vi föräldrar som kommer sakna alla mest. Men vi har redan bestämt att ses till hösten.

Det är bitterljuvt med kommande skolavslutning. Härligt för kidsen med sommarlov. Spännande för dem att börja gymnasiet på nya skolor med nya klasskamrater.
Men lite sorgligt att de skiljs från varandra. Tror inte att de förstår hur bra de haft med varann. Viken gåva att få de första nio skolåren med en sådan klass.

Vi är många som kommer fälla både en och annan tår på avslutningen.
Vilka pinsamma föräldrar det finns!

2 reaktioner:

mille sa...

Ja, det blir till att köpa vattenfast maskare den dagen... Kommer ju ihåg hur det var med Palina, oj, oj... vi grät floder, både stor och små.
Kram på dig...
... jag röstar på Rock You med Queen!!! Ha ha!!

Ewa sa...

Mm den dagen blir sorglig för alla.. I dag var de grymnma!