BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 9 maj 2009

Händelselogg

Fre em. Jobbade. Kom hem. Ingen träning idag heller (om man inte räknar med styrketräningen det innebär att bära,träningsväska, dataväska, "portfölj" och handväska med en handväska i - ja, kaka på kaka funkar fint, fram och tillbaka alla vardagar). Make kom hem med sin mamma = min svärmor. Släktbiten är ett kapitel för sig... Låt mig bara nämna att jag är mycket, mycket glad över numera ha kontakt med makes släkt! De är så himla bra människor, såna man skulle välja som kompisar. Jag menar, släkt kan man ju inte välja till skillnad från kompisar.

Lördag. Ulriksdals Slottsträdgård. Heaven. Underbart. Där kan man gå i timmar. Men nu gick det relativt fort = en pelargon (vit Mårbacka, som jag frågade: Vill du följa med mig hem? Den svarade "Ja!" utan att tveka) och en liten, liten planta Löjtnantshjärta som ska bo vid fötterna på min klematis.
Och så fick jag en doftpelargon av svärmor. Världens bästa gåva som betyder så mycket för mig. Hon märkte såklart vilka känslor jag hyser för alla perlagoner.

0 reaktioner: