BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 1 maj 2009

Dagen efter valborg

Detta skrev jag första maj (då var jag fortfarande inte sprallig) visste inte om jag skulle "go public". Ett av mina största problem är all skit jag går och bär omkring på. All skit som inte ens är min. Varför ska jag bära runt på andras skräp??


Dagen efter inget speciellt....

Vi stannade hemma igår och var inte speciellt spralliga. Stygga förkylningar. I dag känns allt bättre.



Funderar över varför det alltid är så kallt just på Valborgsmässoafton?
För tolv år sedan var det värsta Valborg ever. Höggradvid med Oxen och skulle gå till och från brasan, vilket i normala fall tar en trekvart.
När vi gick hem kom ju värkar, såklart. Och det var så ruskigt kallt. Trodde jag skulle föda mitt på vägen. Kunde gå tio meter och så en värk och tio meter och så en värk. Make (som då ännu inte var make, utan sambo) var sur. Sur. Sur.
På något sätt kom jag hem. Gåendes. Långsamt.
Dagen efter var jag sjuk. Feber och så ont i kroppen att jag inte ens kunde torka mig efter nr ett i badrummet. Galet.
Sambo borta. Var var han? Vem vet. Hela helgen var han borta.
Hela helgen var jag sjuk. All kraft gick åt till att ta hand om Stenbock, då tre och ett halvt år.
Bestämde med min pappa att han skulle komma och hjälpa mig med att hämta Stenis från dagmamman på måndagen. Men jag fick ringa honom mitt på måndagen och be honom ta med tandborste och pyjamas.
Tror att jag och Oxen tillsammans tog beslutet att det var dags för förlossning - det gällde att passa på när pappan behagade vara hemmavid.

0 reaktioner: