BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 25 maj 2009

Forts jakt på hus

Vad vi såg igår:
Hus 1. Trevligt hus. Trevlig tomt. Trevligt område. Men var fanns bad? Endast sommarvatten.
Hus 2. Bajs!! Bokstavligt talat. Först kom vi knappt dit för mäklaren hade gett en usel vägbeskrivning (ja, vi var en hel del som bilade runt på Vätö för att hitta fram). Väl där såg man raskt att det var inte många rätt det huset. Dels byggmässigt men uj, som det stank! Värsta bajslukten. Hua. Mycket folk var där, troligen nyfikna grannar.
Hus 3. Yes! Där satt den. Själva huset var inte så skoj. Mycket att fixa, så att säga. Tomten... Tomten... Mmm, vilken tomt.
Hus 4. Vi hann inte till visningen men åkte dit ändå för att se utanpå. Och då kom säljaren. Han gav oss en privatvisning. Vi tjatade om att han inte behövde men han var envis. Fint hus, välordnad tomt. Superhärlig strand och klippbad. Och fin småbåtshamn. Lite fööör välplanerat alltihop.

Och vad det gäller gårdagens inläg; vi behöver minst två sovrum och max två timmars resväg. Men just det gula huset har världens bästa grannar, det vet jag.

Jajamensann. Nu blir det nog dags för budgivning. Hujedamig.

4 reaktioner:

Ewa sa...

Två eller tre timmars resväg. Spela roll..

Fanny sa...

Coolt! Vi ses imorrn! hejsan svejsan

Pangbruden sa...

Då håller jag tumarna..Kul:-)

Veronica sa...

Spännande, spännande :-) Lova att berätta om ni blir med fritidshus!

Och naglarna vänjer man sig vid. Det jobbiga kommer när man tar bort dem. Jag tog bort mina i februari, först nu börjar jag känna igen dem. Så egentligen borde jag ha acrylnaglar jämt :-)

//Veronica