BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 15 maj 2009

I natt jag drömde

Drömde om make. Han var inte snäll. Det är han aldrig i mina drömmar.....

Idag ska det bli fest här hemma. 12-års partaj. Tema: spel.

Spel?? Jag fattar egentligen ingenting. Från börja trodde naiva jag att det handlade om brädspel. Sedan övergick jag till att tro att det var Wii och Guitar Hero som stod på tapeten (vi lever ju på 2000-talet).

Men så var icke fallet.
Det ska spelas poker!
Poker!
Poker??

11-12-åringar ska spela poker.

Det blir bara tjejer. Ca. 16 stycken.
Hur ska 16 tjejer kunna spela poker samtidigt?
Jag kan inte spela poker.
Jag kommer inte kunna hjälpa till.
Vad ska man spela om? Papperslappar, säger Oxen.
Hurdana då? Såna med Selma och Linné på?
Näe, det får bli små färgglada papperslappar.

Vet inte om jag riktigt gillar det här med speltema längre.
Vilket grundar sig på att jag inte har någon som helst kontroll över hur det går till. Tur att jag har en 15-åring som kan hjälpa till. Jag ska nog ägna mig helhjärtat åt förtäring (inte egen utan 12-åringarnas)

0 reaktioner: