BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 24 maj 2009

Jakten på fritidshus fortsätter

Idag har vi kollat på fyra hus. Helt olika.
Det är så svårt att veta vad man egentligen vill ha. Kan ju säga att ett av de vi såg idag känns helt rätt.
Vad är det vi vill ha?
- Lantligt
- Nära hav eller sjö
- Gärna ett gult hus, för det blir jag så glad av
- Vitt inne, vilket mer än gärna målar själv!
- Bastu är ett plus
- Utsikt över gräsmatta
- Huset minst 50 kvm
- Tomten minst 2000 kvm

Och så det allra, allra viktigaste!
TREVLIGA GRANNAR!!

Det vore så otroligt trist att köpa en stuga för att upptäcka att grannarna suger fett (som den yngre generationen säger).
Nu har vi försökt lära känna folk lite här och där.
Kanske är typ 10 år en lagom tid för att bilda sig en uppfattning???? Tror det.
Jag vet i alla fall minst en familj jag gärna har som grannar. Den stora frågan är, vill de ha oss som grannar?


Klicka här för att se mitt senaste fynd

3 reaktioner:

mille sa...

Ni är fortfarande på jakt alltså. Trodde ni lagt det på hyllan. Jag håller med dig, det viktigaste av allt är ju grannarna, allt annat kan man fixa, ja inte läget då, men det andra du hade på listan :)

Har ni varit runt Nortan och tittat?

Lycka till med ert sökande

Kia sa...

Ja, vi har letat i varenda buske i hela Norrtälje kommun. Snart tar vi oss ut i landet. Dock inte för långt, jag vill kunna åka varje helg

Ewa sa...

*SKRATT* Ja, det är klart vi vill ha er som grannar!!!!! Och Västervik är bäst!