BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 3 maj 2009

Dagen efter. Firmafest.

I dag är det dagen efter.
I går var det dags för firmafest/personalmöte/teambuilding.
Det var jag och min relativt nya kollega F som höll i alla trådar. Det blev bra.
Spännande att höra vad all personal har att säga.

F är som en vitamininjektion. Hon är alltid positiv! Alltid! Till och med när hon är arg är hon liksom glad. Eller hur man nu ska säga....
Ja, hursomhelst så ska jag bli mer positiv. Jobbiga dagar har jag lagt bakom mig. Jobbiga tankar ska också bort.
Nu ska jag tömma kameran på bilder från igår. Moahahaa

Jo, Stenbocken är hemma igen. Wonderful. Hon har haft det bra på sin klassresa. Jag gillar hennes kompisar! Och ja, 15-åringar är sig lika - vissa kan bara inte låta bli att göra sånt man absolut inte får. Inte för att jag fått veta allt, det behövs liksom inte. Jag känner att jag inte har anledning att vara direkt orolig för min Stenis i alla fall.
Alla i klassen såg precis lika trötta ut när de kom av bussen.
Tänk att det inte var så länge sedan de var pyttiga och träffades för första gången i en äppelträdgård för att bli bjudna på glass av sin blivande lärare i årskurs ett. Nu är alla stora och ser ut som vuxna. Dags för gymnasium. Shit, vad det är häftigt härligt att ens barn växer och utvecklas.

5 reaktioner:

mille sa...

Tillägg på ditt inlägg: de vuxna såg nog slitnast ut så man undrar ju vem som sovit minst.... he...he

mille sa...

Jo, en sak till. Hälsa stenbocken och tacka för all pepp. Hon vet vad jag menar :)

Pangbruden sa...

Håller med.. det är en spännande resa men man måste försöka resa lite bredvid dom.. på nåt vis..

mille sa...

Varför måste man det?

Fanny sa...

Lainen!
Festen rockade!
see joo tomolloooow!